close

昨晚,對我國外的客人做產品的update, 由於基於個人隱私, 我把客人的email address全部放在密件副本, 今天早上我收到了一封Email, 內容是這樣寫的:

I was one of the undisclosed recipients also.

我看到他的回覆, 哇!這個人好有趣, 居然很在意有人把他放到密件副本的名單中, 我之前發給他的email他鳥都不鳥我, 唯獨這一封他回了!

於是我回了他,內容大致上是這樣的:

Hi Daniel

看到你回覆我非常開心, 我相信你一定是個很有趣的人, 也一定對我的產品有興趣, 所以在之前寄給你的email, 我沒有收到你任何回覆, 唯獨你看到這封email時你回覆了我!

本來我有項新產品要在公開的方式下發佈, 現在這個附件裡,你將會是第一個人看到我發表的新產品,你是獨家 ( exclusively)

從現在開始, 我不會再把你放在密件副本的名單裡了, 因為我知道, 我們很快的就會一起合作!

當我把email發出去後, 我知道他會再回我, 果然, 他回覆了我, 開始做更深層的業務溝通

以前在旅行社工作時, 我的老大告訴我, Email溝通是心理學戰, 對方看不到你的人,你的表情, 只能從文字中感覺到你, 訂單的成交與否, 就看你的文筆!我始終記得這句話, 所以, 我要感謝妳, Emma, 沒有妳這句話, 我找不到從別人的email字裡行間的樂趣,看出對方的反應及表情,也就不會造就我目前生意的契機了!

 

I was doing product update news to my customers via email, I put all of my customers' emails into undisclosed receipients list due to the privacy. One of my customers replied to me: I was one of the undisclosed recipients also.

I replied to him as follow:

I am so happy to see your reply! 

 

I believe that you must be a interesting person and you must be interested in my products, that's why you replied this email to me after I sent you several emails without response previously.  

 

I would like to send you another product as attachment. I suppose to present this new product in public, but now you are the first one to see it, it is exclusively to you!

 

This is the same specification for previous one that I sent to you.

 

I will not put you in undisclosed recipient list anymore as I believe we will cooperate very soon. 

 

When I was working in Travel industry, my boss told me that email communication is a pyschological game, he is unable to see your face and reaction directly, but from emails. The business sucess or not is subject to your written words. I want to thank you, Emma, without those words you said to me, I will not be able to reach this stage to do my own business.

 

最新產品, 造型十足的輔助鎖 The latest product-stylish deadbolt lock

 

D2  

arrow
arrow
    全站熱搜

    Isaac Chang 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()